Czego powinieneś się nauczyć z programu MBA w dziedzinie finansów

17.02.2021
Category: Przy Użyciu

TopMBA.com prosi profesora Ananta K. Sundarama z Tuck School of Business o wyjaśnienie, czego studenci MBA, którzy koncentrują się na finansach powinni się nauczyć przed ukończeniem studiów.

W przypadku programów MBA Finance bada, w jaki sposób osoby i firmy gromadzą i wydają pieniądze, a także w jaki sposób powinny gromadzić i wydawać pieniądze, aby uzyskać najwyższą oczekiwaną wartość z inwestycji w aktywa.

Składnik aktywów to przedmiot, w który dokonywana jest inwestycja przy oczekiwaniu niepewnych przyszłych przepływów pieniężnych. Aktywa mogą być „rzeczywiste (takie jak sprzęt, nowe produkty i rynki lub firmy) lub „finansowe (na przykład akcje i obligacje). Badanie inwestycji w aktywa rzeczowe mieści się w rubryce „Corporate Finance, podczas gdy badanie dotyczące aktywów finansowych – „Rynki kapitałowe (czasami zwane „inwestycjami).

Finanse przedsiębiorstw i rynki kapitałowe

Corporate Finance dotyczy sposobu, w jaki menedżerowie firm dokonują rzeczywistych inwestycji, pozyskują kapitał, kontrolują ryzyko i zwracają pieniądze inwestorom. W przypadku programów MBA tematy studiów mogą obejmować przepływy pieniężne, budżetowanie kapitałowe, strukturę kapitału i koszt kapitału, wycenę przedsiębiorstw, fuzje i przejęcia, zarządzanie ryzykiem, a także zasady wypłat.

Rynki kapitałowe badają, w jaki sposób rynki wyceniają finansowe papiery wartościowe i jak podejmować decyzje dotyczące inwestycji w portfele różnych typów aktywów finansowych. Kursy MBA obejmujące rynki kapitałowe powinny obejmować relację między ryzykiem a zwrotem, wycenę obligacji, akcji i instrumentów pochodnych, strukturę terminową stóp procentowych, alokację bogactwa pomiędzy różne rodzaje papierów wartościowych oraz tarcia instytucjonalne, które uniemożliwiają osiągnięcie optymalnych cen.

Kilka prostych założeń dotyczących zachowań inwestorów leży u podstaw większości finansów. Na przykład, że wszystko inne jest równe, inwestorzy wolą więcej bogactwa niż mniej; mniejsze ryzyko więcej; i chcą raczej wcześniej niż później przepływów pieniężnych. Te ostatnie założenia prowadzą do koncepcji stopy dyskontowej, czyli założenia, że ​​przyszłe przepływy pieniężne są dyskontowane pod względem wartości w celu zrównania z teraźniejszością, przy użyciu współczynnika, który odzwierciedla koszt kapitału skorygowany o ryzyko związane z aktywem.

Pomysły te łączą się, aby ustanowić kluczową zasadę: powinniśmy inwestować w aktywa tylko wtedy, gdy oczekuje się, że przyniosą zwrot większy niż koszt kapitału lub równoważnie, jeśli obecnie mają dodatnią wartość oczekiwaną („dodatnia wartość bieżąca netto) . Ponieważ orzeczenie to wymaga oceny wewnętrznej wartości aktywów, narzędzia i metody oceny takiej wartości mają kluczowe znaczenie dla finansów na programach MBA, a nawet poza tym. Z kolei wartość wewnętrzna jest określana jako suma wszystkich oczekiwanych przyszłych przepływów pieniężnych z danego składnika aktywów, zdyskontowana z powrotem do chwili obecnej według kosztu kapitału.

Finanse w szkołach biznesowych

Zarówno w teorii, jak iw praktyce, podstawowe idee w finansach opierają się na zbiorze logicznie przekonujących pomysłów. Istnieje kilka dyscyplin nauczanych w szkołach biznesu, w których badania akademickie i rzeczywisty świat spotykają się równie dobrze, jak w finansach. Idee, na których opiera się ta dziedzina, nie tylko regularnie zdobywają nagrody Nobla, ale stanowią również podstawę, na której codziennie miliardy dolarów przechodzą z rąk do rąk.

To powiedziawszy, jest wiele pytań, z którymi finanse wciąż borykają się. Na przykład: co powoduje nawracające kryzysy finansowe? Jaka jest rola ryzyka „długiego ogona i jak można je lepiej zrozumieć i przeanalizować? Dlaczego jesteśmy świadkami pozornie przewidywalnych irracjonalnych decyzji inwestycyjnych podejmowanych przez inwestorów i zarządzających? Dlaczego rynki i firmy wydają się podatne na zachowania stadne? W jaki sposób można ustrukturyzować praktyki i zachęty w zakresie ładu korporacyjnego, aby przyniosły wyniki tworzące wartość w perspektywie długoterminowej, a nie krótkiej? Jaka jest właściwa równowaga między wolnymi rynkami a regulacjami w zapewnianiu najlepszych wyników dla ogółu społeczeństwa?

Edukacja finansowa, która obejmuje niektóre z najlepszych programów MBA, nadal czyni ekscytujący postęp we wszystkich tych ważnych kwestiach.

Raport QS Global 200 Business Schools identyfikuje najpopularniejsze szkoły biznesu według pracodawców MBA. TopMBA.com publikuje oceny szkół biznesu zlokalizowanych w każdym regionie świata, a także najlepsze programy MBA dla każdej z dziesięciu specjalizacji.

Profesor Sundaram jest wykładowcą na wydziale finansów w Tuck School of Business w Dartmouth College w New Hampshire w USA, gdzie prowadzi kursy z zakresu wyceny przedsiębiorstw i wpływu zmian klimatycznych na biznes. Jego główne obszary badań to ład korporacyjny, fuzje i przejęcia oraz finansowe konsekwencje zmian klimatycznych dla biznesu. Szczegóły jego stypendium i nauczania można znaleźć tutaj.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy